Langsung ke konten utama

Postingan

Menampilkan postingan dari Juli, 2015

My Roller Coaster Life

This post  is dedicated for my friend that counting down to ride another journey in her life.

Saya ada dalam taman bermain.. Boleh Dufan, USS, Disneyland. Dan dalam 29 tahun ini, Ini yang saya rasakan:

1. Pengen cepet gede.
[roller coaster ride
Sebel banget deh rasanya.. ga boleh masuk wahana roller coaster yang seru banget. Karena gw masih cupu, kecil, tinggi belum cukup. OK yang lain nya boleh.. tapi yang ini nanti dulu yah.. Tunggu sampai tingginya cukup. I was counting down the day, waiting my first awesome journey.

Saya cerna semua excitement dunia orang dewasa dengan kacamata kekanakan saya, dengan pengetahuan minim saya akan hal yang sebenarnya. Enak ya kerja.. punya uang banyak buat belanja. Ermm kayanya bahagia deh kalo aku bisa kawin sama si masbrow, dia kan orang nya gentle gituuu.. OK tanggung jawab, OK tau kok tentang tanggung jawab. Gini kan arti tanggung jawab, kalo mau dapet gaji harus kerja. Kalo punya anak harus dirawat kan anak nya. OK OK I'm ready.

2. Antri sebel…

One thing that I will talk to my daughter

"You are beautiful girl!"
"You are beautiful girl!"
"Yes, You are beautiful girl!"

Erm.. why people need to be beautiful. How about I know I plain not beautiful, not skinny but I accept whatever I am? How it sounds?
I accepting all the facts that I'm not beautiful nor skinny, but I decided I will have a wonderful souls.

As I getting older (yes... getting old not getting matured) I often amazed by a strange beauty that blast from inside. Yes, this is the thing that I just realized lately. And it touched your soul.

For some people once her find out that being 'pretty' is not her thing, and able to concentrate / focus on her thing (maybe brain, kind, purity, loyal, etc) She can transformed into a new incredible woman.

Yes I know, I'm not that smart or pretty. But my face also not doing any 'harm' thing to your eyes (LOL). But I decided that pretty is not my thing. And let me concentrate to make more friend, loyal, genuine, healthy, an…